Grupy wiekowe: - wczesnoszkolna (1 – 2 klasa) - grupa I - szkolna I (3 – 4 klasa) - grupa II - szkolna II (5 – 6 klasa) - grupa III Zajęcia prowadzą: - teatralne: Joanna Worek; - taneczne: Halina Sikora; - plastyczne: Sara Szczotka;
Warsztaty teatralne
Cele: - zapoznanie z istotą teatru; - wzbudzenie zainteresowania teatrem; - twórcze myślenie i wyobraźnia; - socjalizacja poprzez teatr, elementy; - zdobycie umiejętności ruchu scenicznego, mimiki, gestu, dykcji.
Plan warsztatów: 1. Ćwiczenie mimiki i gestu; 2. Ćwiczenia ruchu scenicznego; 3. Ćwiczenia dykcyjne; 4. Gry i zabawy sceniczne; 5. Budowanie scenek dramowych, etiud; 6. Zbudowanie miniatury teatralnej ( w miarę możliwości grupy)
(Joanna Worek)
Zajęcia plastyczne
Na zajęciach plastycznych dzieci wykonują wiele różnorodnych prac plastycznych. Uczą się nowych technik, a w szczególności graficznych. Rozwijają swoje umiejętności manualne oraz wrażliwość na otaczający świat. Kształcą swoją kreatywność w tworzeniu prac plastycznych. Dzięki poruszanym tematom pobudzają swoją wyobraźnię i poszukują nowych pomysłów w rozwiązywaniu nowych tematów. Ponadto dzieci mają kontakt z rówieśnikami z którymi pracują w grupach. Uczą się również pracy indywidualnej. Tematy zajęć: 1. Kolorowy dywan ‒ praca wspólna 2. Dzieło abstrakcyjne – monotypia barwna 3. Mój wymarzony dom – praca przestrzenna 4. Letni krajobraz – frotaż 5. Taniec ognia – praca z muzyką 6. Portret rodzinny – kolografia 7. Świat zwierząt – odbijanie rąk 8. Samolot 9. Noc – malowanie świecą 10. Ulubiona bajka ‒ puzzle
Techniki: malarstwo, wycinanka, rysunek, mozaika, kolaż, frotaż, kolografia, monotypia barwna, malowanie świecą. Zajęcia będą dostosowane do każdej grupy wiekowej.
(Sara Szczotka)
Zajęcia taneczne
Wakacyjne zajęcia muzyczno- ruchowe mają na celu podniesienie sprawności ruchowej, wyrabianie świadomej dyscypliny, i umiejętności zespołowego współdziałania. Będą one dostosowane do możliwości odtwórczych uczestników przy zachowania wzrastającego stopnia trudności i będą obejmować: - ćwiczenie rytmiczne przy muzyce, naukę rytmicznego chodzenia, koordynacji ruchowej, orientacji w przestrzeni, - poznanie elementów tańców narodowych: polonez, krakowiak, mazur, - tańce towarzyskie: walc angielski, walc wiedeński, tango, cha-cha, - elementy tańców dyskotekowych :jive, rock&roll. Celem zajęć jest wyzwolenie fantazji ruchowej, która przygotuje do nauki prostych układów tanecznych. Przerywnikiem w ćwiczeniach tanecznych będą zajęcia sportowe w formie zabawowej jnp.: wyścigi na wesoło, gry zręcznościowe, rzuty, skoki, hula-hop, zabawy piłką. Przede wszystkim jednak zadaniem tych zajęć jest dostarczenie ich uczestnikom wesołej i przyjemnej zabawy.
(Halina Sikora)
|